DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Jawa 50 typ 23 Mustang (původně....)

Jawa 50- silniční úprava

EVO VII- vše znovu a (snad) lépe

Nevím jak přesně začít s popisem nového stroje. Ono totiž zatim není co popisovat. Snad jen obecné info...nové kartery, nový válec, nové zapalování, nový rám, nová kola atd atd. Bude se prakticky jednat po 6 letech o úplně nový stroj...rám převezme fungující prvky ze stavájícího, ale zároveň se pokusím přinést prvky nové a zlepšující (hlavně jízdní vlastnosti které ale ani teď nebyli špatné). Motor je klasicky kapitola sama pro sebe. Snad jen mohu prozdradit, že se bude jedat o 4 rychlostní motor, ale trochu jiné koncepce než jsem měl doposud. Co se týče válce- pouštím se do úplně neznámých vod (nemyslím tím systémem válce- zůstávám věrný symetrickému rozvodu) takže uvidíme jaké ovoce to přinese. Postupem času snad začnou přibývat fotky a další info....

4.11.2010

Tak je to tady- první fotografie. V popředí starý 4 rychlostní motor. V pozadí nová zbraň.

      

   

Originál, fungl nová klika ze zrušeného motoservisu Jawa v Belgii. No není to poklad?

Poprvé se motor dočkal skoro kompletního složení. Co se týče komponentů mezi kartery- nechybí nic a motor pasuje do rámu. Co se týče provozních zkoušek...to bude ještě chvíli trvat.


Pár né úplně důležitých komponent. Ovšem radosti dělají hodně (nemyslím tím, že ráfky jsou nedůležité...jejich design, ale ano) smiley

               

               

                  

Pustil jsem se konečně alespoň trochu do práce. Úprava rámu je jen jedna z dalších variant. Původní záměr byl postavit celý nový rám. Ovšem z časových důvodů jsem to zvdal...loňský nesloužil špatně a proto bude sloužit dál. Čekám ještě na pár dílů které by měli vylepši design hlavně zadní části motocyklu. Proběhne lehká kontrola, nový nátěr a rám bude připraven.


Takže starý rám dostal nový (ne úplně suprový) lak. Napadá mě jediné slovní spojení- Stará d*vka v novém kabátě (ze sekáče).

     

Konečně řádím, konečně brzdím. Řazení je sice malinko složitější, ale vzhledem k poloze stupaček vůči řadící hřídeli to prostě nešlo jinak.

Zadní brzda je už klasika-táhlo je táhlo smiley

            


Nový motor si žádá jen ty (pokud možno) nejlepší komponenty to znamená: pořádná spojka a pořádný řetěz. Změna rozety je více méně opět nutností. Letos jsem ale nešetřil na odlehčení.

                                                                                                                                                                                                                                                                      


Nutné komponenty, které ve výsledku nikdo nevidí, ale jsou nesmírně důležité. Pro tento rok (prakticky jako tomu bylo každý rok) jiný typ ložisek i gufer. Ke slovu se dostane i nové zapalování- tedy doufám.

22.3.2011- zapalování na místě, přikoupeno pár "drobností" (žárovky,sprej na řetěz, řetěz, kohoutek benzínu...)

          

      

Ačkoliv se jedná o jednoduchou operaci, dělám ji velice nerad. Mluvím o elektrické výzbroji motocyklu. Nicméně po lehkém boji s originál příchytkami zapalování Vape (ty považuji za nejhorší součást celého kompletu) se postupně propracovávám k tomu, aby motor mohl dávat jiskru a světla mohla svítit. Snad tomu tak bude smiley

22.3.2011- Tak se mi snad podařilo funkčně zapojit elektroinstalaci na motocyklu. Vše ukáže až roztočení rotoru zapalování smiley          


                                                                                                                               

Kompletace motocyklu

Postupně se dostávám do fáze kdy se díly v různém stádiu přípravy přesouvají na rám a vzniká motocykl. Pokud se bude dařit i dále budu postupně přidávat fotografie.

    

Kompletace motocyklu dokončena....fotografií bohužel moc nevzniklo.


9.7.2011- Takže tedy když jsem motocykl doskládal tak jak jsem měl představu přišel na řadu provoz. Se svojí klasickou skeptičností jsem nevěřil v zázrak a ten se ani nekonal. Motor po zajetí jel řekněme slušně. Ale v oblasti cca 9000ot/min měl díru "jako blázen". Pokud se mi jen povedlo přetočit přez 10000 zase jel...tento problém jsem neřešil, protože to byl úkol pro ladění na brzdě. Trápil jsem se s jiným problémem...a to sice "sypající" se řetěz primárního převodu...stačilo cca 20km a válečky byli v převodovce.

Takto jsem s motocyklem odjel na brzdu (děkuji Vojtovi) sbalil jsem to co jsem měl po stěhování po ruce (nic moc) a sbalil jsem si s sebou i baterii výfuků k ladění (děkuji Petrovi). Naivně jsem si myslel, že motor vytočí 12 000 ot. Což se záhy nepotrvdilo...mohl za to nejspíš i těžký převod. Nicméně ladění probíhalo a sledovali sme chování motoru při změně výfuku...výfukový efekt na motor je až neuvěřitelný. Po verdiktu...kašleme na to jdeme domů...sem motocykl naložil a přemýšlel co s ním...pořád se mi něco nezdálo...nakonec jsem se rozhodl motor rozebrat protože primární řetěz byl tentokrát celý vysypaný do převodovky a to už se mi přestávalo líbit. Jaké bylo ale moje překvapení když jsem po rozebrání našel daleko fatálnější věci. Vlivem špatně zvolených ložisek jsem dosáhl toho, že si kliková hřídel "škrtla" o kartery, rotor VAPE si škrtl o stator atd. Převodovka měla v jedničkovém soukolí nacpané kusy řetězu. Jediné co přežilo byl válec. Nezbývalo tedy nic jiného než motor postavit prakticky celý znovu. Nová ložiska, řetěz a znovu pečlivě složit. Tentokrát se to povedlo a motor po tomto složení jezdí dodnes. Jedinou a poslední závadou byl nekonečný problém s řetězem. Na první závod jsem jel frustrován, že po 20km budu bez výkonu na zadřeném a vysypaném řetězu...naštěstí se má člověk stále co učit a když sem na výzvu člověka který ví co dělá sundal víko motoru a on si sáhl na řetěz málem mi dal lepáka smileys konstatováním, že takhle naplý řetěz ještě snad neviděl jsem sundal spojku a 4 hodiny před startem na frézce profrézovával zuby. A světe div se. Od té doby je pokoj. Konečně zhodnocení. Motor je prakticky ve stejném "továrním" nastavení jako byl odladěn na brzdě. Jede dalo by se říci slušně i když nestačí na absolutní špičku (vliv jezdce se v tomto případě nedá zanedbat). Nicméně s jeho "poslušností" jsem spokojen a dokáže se pohybovat v horních umístěních v tabulce výsledků.

     

22.7.2011- Po třech letech se mi podařilo dokončit masku. Ne, že by to byl složitý úkol, ale vždy se naskytlo něco důležitějšího. Neříkám, že design je super, ale mít jen hliníkové lešení už se mi také nelíbilo. Můžete kritizovat nebo chválit smiley


Kam se pustit dál? Rok v sezoně 2010 jsem spal takže nezbyde nic jiného než makat.....představu úprav motoru na příští rok už mám. Nicméně pokud se podaří něco dát dohromady během sezony určitě použiju poslední závody jako "testování" na další sezonu. Ale víme všichni jak to jde rychle smiley